Roata englezeasca


Roata englezeasca este un echipament pentru prelucrarea metalului care permite utilizatorilor sa realizeze curbe din foile metalice plate din materiale precum aluminiu sau otel.

Piesele produse prin acest proces sunt scumpe datorita metodei de prelucrare care presupune un grad ridicat de pregatire dar prezinta avantajele posibilitatii realizarii a numeroase tipuri de panouri cu aceeasi roata englezeasca.

Roata englezeasca este o masina de prelucrare a foii metalice utilizata atunci cand este necesara realizarea unui numar relativ redus de curbe in domenii precum constuctia de barci, restaurarea unor masini, pentru realizarea diferitelor prototipuri de masini sau componente aeronautice.

Cea mai mare utilizare a unei roti englezesti se regaseste in domeniul productiei de masinbi sport pentru a realiza diferite piese din aliajele aluminiului.

O roata englezeasca este construita asemeni literei „C”. La capetele C-ului se regasesc doua role. Rola superioara are de regula o suprafata diametrala plana, in vreme ce rola inferioara are o suprafata diametrala rotunjita.

Adancimea cadrului C este denumita generic gat si determina cursa materialului. Constructia cadrului unei roti englezesti este foarte importanta in exploatarea acesteia. Daca in timpul secolului al 19-lea aceste masini erau prevazute cu cadre din fonta, s-a renuntat la aceasta deoarece cadrele realizate din otel sunt mult mai robuste si mai rezistente la fortele de presare necesare.

Operarea unei roti englezesti presupune trecerea unei foi metalice printre cele doua role. In acest proces foaia metalica va fi intinsa si subtiata. Pe masura ce materialul se intinde, acesta va forma o suprafata convexa pe rola inferioara.

Aria suprafetei dupa prelucrare depinde de unghiul la care se intinde materialul in miljoc raportat la marginile piesei de prelucrat.

O roata englezeasca este limitata in procesul de prelucrare de cinci parametri, si anume:

  • grosimea foii metalice pe care o poate prelucra echipamentul;
  • cusa maxima a materialului (adancimea „gatului” masinii);
  • dimensiunile piesei de prelucrat pe care o poate manipula fizic operatorul uman;
  • riscul intinderii / subtierii prea mari a materialului in cazul foilor metalice cu dimensiuni mari (nu se recomanda utilizarea unor foi metalice prea subtiri sau prea moi);
  • pe masura ce dimensiunile foii metalice de prelucrat cresc, munca implicata si dificultatea operatiei cresc proportional.

Aceste limitari ale rotilor englezesti sunt cele care impun de multe ori realizarea anumitor componente din mai multe piese.

eMasiniUnelte (distribuitor masini unelte romania) va ofera solutia potrivita necesitatilor dumneavoastra de prelucrare in ceea ce priveste rotile englezesti oferindu-va solutii cu un raport foarte bun pret – beneficiu de la producatorii CORMAK, METALLKRAFT, OPTIMUM si HOLZMANN MASCHINEN.

Product added to wishlist
Product added to compare.